Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ford Transit & Tourneo Courier. Pierwsze jazdy, dane techniczne, wyposażenie i ceny

Kamil Rogala
Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży do urozmaicenia oraz uatrakcyjnienia oferty kompaktowych vanów poprzez naprawdę udaną stylistykę i ciekawą ofertę. Na szczęście nie dzieje się to kosztem funkcjonalności. Dodatkowo pod maskę trafiły sensowne jednostki napędowe, a wersja elektryczna co prawda będzie w niedalekiej przyszłości, ale nie wyprze ona całkowicie napędów tradycyjnych.
Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży do urozmaicenia oraz uatrakcyjnienia oferty kompaktowych vanów poprzez naprawdę udaną stylistykę i ciekawą ofertę. Na szczęście nie dzieje się to kosztem funkcjonalności. Dodatkowo pod maskę trafiły sensowne jednostki napędowe, a wersja elektryczna co prawda będzie w niedalekiej przyszłości, ale nie wyprze ona całkowicie napędów tradycyjnych. Kamil Rogala
Mimo ogromnych zmian na rynku motoryzacyjnym, panującej modzie na crossovery i SUV-y, w dobie dynamicznej ekspansji modeli elektrycznych, na rynku samochodów użytkowych i dostawczych różnych wielkości panuje względny sposób. Owszem, coraz więcej jest modeli z napędami elektrycznymi, ale w kwestiach nadwoziowych, a również silnikowych, pozostaje niemal „po staremu”. Podobnie jest z nowymi Fordami Transit i Tourneo Courier. Sporo nowości, ale miłośnicy tradycyjnych rozwiązań również będą zadowoleni.

Ford Transit Courier. Ta sama funkcjonalność w nowym wydaniu

Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży
Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży do urozmaicenia oraz uatrakcyjnienia oferty kompaktowych vanów poprzez naprawdę udaną stylistykę i ciekawą ofertę. Na szczęście nie dzieje się to kosztem funkcjonalności. Dodatkowo pod maskę trafiły sensowne jednostki napędowe, a wersja elektryczna co prawda będzie w niedalekiej przyszłości, ale nie wyprze ona całkowicie napędów tradycyjnych. Ford

Zacznijmy od tego, co w takich autach jest… najmniej ważne. Chodzi oczywiście o stylistykę i oczywistym jest, że każdy chciałby jeździć autem ładnym, ale w segmencie kompaktowych vanów najważniejsza jest funkcjonalność i jak najlepsze wykorzystanie przestrzeni. O tym za chwilę, tymczasem warto zwrócić uwagę, na zupełnie nową aparycję dostawczego Forda w kompaktowym wydaniu. W oczy rzuca się oczywiście całkowicie przeprojektowany przód z solidnym, prostokątnym grillem oraz dzielonymi światłami. Ciekawa sygnatura LED oraz listwa chromowana nad solidnie wyglądającym grillem przywodzi na myśl bardziej potężne i mocne pickupy niż zwykłe osobówki pokroju Focusa czy Pumy. Sporo czarnych elementów z tworzywa sztucznego dodaje całości ciekawego klimatu, a odmiana Active z dodatkową porcją nakładek m.in. na nadkolach sprawia, że auto prezentuje się po prostu bardzo atrakcyjnie. Co znajdziemy w środku?

Prostota, poczucie solidności i wytrzymałości, ale w odpowiednio praktycznym wydaniu. Oczywiście wszędzie znajdziemy twarde tworzywa, ale w tym segmencie chyba nikt nie będzie miał tego za złe. Auto już w standardzie wyposażone jest w panel instrumentów „digiboard" z cyfrowym zestawem wskaźników, a także ośmiocalowy ekran dotykowy z najnowszym systemem łączności Ford SYNC 4. Oparta na subskrypcji, skomunikowana z siecią nawigacja Connected Navigation może podnieść efektywność pracy i zmniejszyć wysiłek kierowcy, dzięki aktualnym informacjom o ruchu drogowym, miejscach parkingowych, opłatach i lokalnych zagrożeniach. Bezprzewodowa łączność z urządzeniami mobilnymi poprzez Android Auto i Apple CarPlay również jest standardem. Oprócz tego, pokładowa łączność obsługiwana jest przez standardowo zainstalowany modem, umożliwiający ciągłą komunikację ze środowiskiem Ford Pro i bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania, które mogą z czasem udoskonalać funkcje pojazdu bez konieczności wizyty u dealera.

Wracając do walorów praktycznych, system pojemników i organizerów pozwala utrzymać w porządku dokumenty, urządzenia i przewody niezbędne w codziennej pracy. Kierowca ma do dyspozycji łatwo dostępny, otwarty pojemnik za tablicą rozdzielczą i nad schowkiem po prawej stronie, a także schowek na tablet lub notes do formatu A4 w konsoli środkowej. Kieszenie na drzwiach są wyposażone w separator i uchwyt, wystarczająco duży, aby pomieścić 1,5-litrową butelkę. Rzućmy wreszcie okiem na przestrzeń ładunkową.

Nowe tylne zawieszenie z pochylonymi amortyzatorami i zwiększona o 181 mm długość przestrzeni ładunkowej (do 1802 mm) sprawiają, że kompaktowa furgonetka może pomieścić dwie europalety. Jej objętość ładunkowa wynosi teraz 2,9 m3, co stanowi wzrost o 25% w stosunku do poprzedniego modelu. Dodatkową zaletą jest uchylna klapa w przegrodzie, która umożliwia transport przedmiotów długich na ponad 2600 mm, takich jak deski czy rury. Klienci mają do wyboru model o standardowej ładowności lub wersję o podwyższonej ładowności z podwójnymi sprężynami, które zwiększają maksymalną ładowność brutto do 854 kg – o 45% więcej niż w poprzednim modelu. Niezależnie od wariantu, maksymalna masa przyczepy wynosi 1100 kg. Pojazdy w wariancie van mają standardowo tylne drzwi otwierane pod kątem 180 stopni i sześć punktów mocowania ładunku na podłodze. Opcjonalnie można zamówić oświetlenie LED przestrzeni ładunkowej, podłogę z gumy lub drewna i szyny mocowania na środkowej wysokości, co poprawia wykorzystanie przestrzeni ładunkowej.

Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży
Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży do urozmaicenia oraz uatrakcyjnienia oferty kompaktowych vanów poprzez naprawdę udaną stylistykę i ciekawą ofertę. Na szczęście nie dzieje się to kosztem funkcjonalności. Dodatkowo pod maskę trafiły sensowne jednostki napędowe, a wersja elektryczna co prawda będzie w niedalekiej przyszłości, ale nie wyprze ona całkowicie napędów tradycyjnych. Ford

Klienci mogą także zdecydować się na nadwozie typu „double-cab-in-van", które pozwala zabrać ze sobą pracowników i sprzęt. Podwójna kabina ma trzyosobowe siedzenia w drugim rzędzie, które można dzielić w proporcji 60/40, składać i opuszczać. Gdy tylne siedzenia są podniesione, przestrzeń ładunkowa może pomieścić europaletę. Standardem są uchylne okna w drugim rzędzie i przeszklone tylne drzwi ładunkowe; opcjonalnie można wybrać pełne przeszklenie boczne. Co więcej, Ford Pro we współpracy z ekspertami TVL zaprojektował gamę zamków montowanych fabrycznie dla firm, które potrzebują lepiej chronić swój pojazd i jego zawartość przed różnymi zagrożeniami, w tym wyłamaniem. Co pod maską?

Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży
Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży do urozmaicenia oraz uatrakcyjnienia oferty kompaktowych vanów poprzez naprawdę udaną stylistykę i ciekawą ofertę. Na szczęście nie dzieje się to kosztem funkcjonalności. Dodatkowo pod maskę trafiły sensowne jednostki napędowe, a wersja elektryczna co prawda będzie w niedalekiej przyszłości, ale nie wyprze ona całkowicie napędów tradycyjnych. Ford

Nowy Transit Courier oferuje dwa warianty silnika benzynowego EcoBoost Forda o pojemności 1,0 litra: jeden o mocy 125 KM, a drugi o mocy 100 KM. Ten drugi został zoptymalizowany pod względem niższego zużycia paliwa i emisji CO2. Silnik EcoBoost może współpracować z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub nową, dwusprzęgłową skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach. Ta druga opcja jest idealna dla klientów, którzy często jeżdżą w zatłoczonym ruchu. System dwusprzęgłowy zapewnia płynne i szybkie zmiany biegów bez utraty momentu obrotowego, co zwiększa efektywność przy niskich prędkościach i zdecydowanie poprawia komfort jazdy. Dla klientów, którzy preferują dłuższe trasy, dostępny jest silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności 1,5 litra i mocy 100 KM. Silnik ten pracuje z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach i jest oferowany w modelach Transit Courier van i van z podwójną kabiną.

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, udało mi się sprawdzić zarówno mocniejszą benzynę z automatem, jak i wersję z jednostką Diesla i skrzynią manualną. O ile benzyna z automatem wykazywały sporo chęci do dynamicznej i płynnej jazdy, tak jednostka wysokoprężna skierowana jest przede wszystkim do tych, którzy planują dalsze jazdy bez pośpiechu. Podczas jazdy po wzniesieniach brakowało nieco elastyczności w niższych partiach obrotów, co zmuszało do częstego sięgania w stronę lewarka skrzyni biegów. Ceny?

Cennik zaczyna się kwotą 81 750 złotych (netto) za odmianę Trend z silnikiem 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM i z manualną skrzynią 6-biegową. Topowa wersja Active z silnikiem 1.5 EcoBlue o mocy 100 KM z manualną przekładnią kosztuje 99 350 złotych, natomiast za tą samą wersję wyposażenia, ale z silnikiem 1.0 EcoBoost 125 KM z 7-biegowym automatem zapłacimy 97 350 złotych.

Ford Tourneo Courier. Uniwersalny samochód rodzinny

Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży
Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży do urozmaicenia oraz uatrakcyjnienia oferty kompaktowych vanów poprzez naprawdę udaną stylistykę i ciekawą ofertę. Na szczęście nie dzieje się to kosztem funkcjonalności. Dodatkowo pod maskę trafiły sensowne jednostki napędowe, a wersja elektryczna co prawda będzie w niedalekiej przyszłości, ale nie wyprze ona całkowicie napędów tradycyjnych. Kamil Rogala

Niektórzy wolą sięgnąć po małego crossovera, aby było modnie, inni zdecydują się na Ford Tourneo Courier, aby było funkcjonalnie, wygodnie i niedrogo. Niedrogo, bowiem cennik startuje od kwoty poniżej 100 tys. złotych, a to w obecnych czasach nie jest takie oczywiste. Pod względem stylistyki jest podobnie tj. sporo nawiązań do modnych crossoverów, ale w tradycyjnym nadwoziu kompaktowego vana. Oczywiście najlepiej prezentuje się wersja Active, szczególnie z zielonym kolorem nadwozia i lakierowanym na biało dachem. Czy to alternatywa dla crossovera? Moim zdaniem – zdecydowanie tak. Wygląda świetnie, ma osłony nadwozia, co może sprawdzić się w mieście czy jeździe w lekkim terenie, a do tego zachowuje ponadprzeciętną praktyczność i dużo przestrzeni w środku. No właśnie – co znajdziemy we wnętrzu?

Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży
Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży do urozmaicenia oraz uatrakcyjnienia oferty kompaktowych vanów poprzez naprawdę udaną stylistykę i ciekawą ofertę. Na szczęście nie dzieje się to kosztem funkcjonalności. Dodatkowo pod maskę trafiły sensowne jednostki napędowe, a wersja elektryczna co prawda będzie w niedalekiej przyszłości, ale nie wyprze ona całkowicie napędów tradycyjnych. Kamil Rogala

Podobnie jak w Transicie, tak samo tutaj znajdziemy system info-rozrywki SYNC 4, cyfrowy zestaw wskaźników i zaawansowaną łączność, choć nie zabrakło ukłonu w stronę nowoczesnych użytkowników szukających gadżetów. Jest bezprzewodowa ładowarka dla smartfonów, gniazda USB i standardowy bezprzewodowy mirroring telefonu poprzez Android Auto i Apple CarPlay pozwalają pasażerom pozostać w kontakcie podczas jazdy. Przestrzeń bagażową zwiększono o ponad 44% w stosunku do poprzednika, a kilka ciekawych rozwiązań z pewnością docenią rodziny z dziećmi. Przykładowo wbudowane panele boczne bagażnika schowki mogą zmieścić zabłocone buty lub drobne akcesoria. Po złożeniu tylnych siedzeń, Tourneo Courier oferuje dużą przestrzeń na większe przedmioty, a bagażnik ma maksymalną pojemność do 2162 litrów. W drugim rzędzie foteli trójka pasażerów Tourneo Couriera znajdzie więcej miejsca nad głową i na ramiona, niż w poprzedniej generacji modelu. Siedzenia są dzielone w proporcji 60/40, a ich składanie i pochylanie ułatwia przewożenie przedmiotów o długości do 1,4 metra. Nowy Tourneo Courier oferuje od 570 do 1198 litrów przestrzeni bagażowej (2162 litry do dachu). To więcej o odpowiednio 175 i 323 litry (506 litrów do dachu) w porównaniu do poprzedniego modelu.
Dla rodzin bardzo ważne jest bezpieczeństwo, więc Ford zadbał o szereg systemów wsparcia i ochrony m.in.:

  • system zapobiegający kolizjom;
  • system kontroli pasa ruchu;
  • tempomat;
  • inteligentny ogranicznik prędkości;
  • system rozpoznawania znaków drogowych;
  • system monitorowania koncentracji kierowcy;
  • system ostrzegania przed jazdą pod prąd.
Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży
Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży do urozmaicenia oraz uatrakcyjnienia oferty kompaktowych vanów poprzez naprawdę udaną stylistykę i ciekawą ofertę. Na szczęście nie dzieje się to kosztem funkcjonalności. Dodatkowo pod maskę trafiły sensowne jednostki napędowe, a wersja elektryczna co prawda będzie w niedalekiej przyszłości, ale nie wyprze ona całkowicie napędów tradycyjnych. Kamil Rogala

Pod maską zagościł tylko jeden silnik tj. 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM, który może być łączony z 6-biegową manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią biegów bez względu na wersję wyposażenia. Miałem okazją sprawdzić obie wersje i oczywiście skrzynia automatyczna zapewnia komfortową i bezstresową jazdę w każdych warunkach, ale manual spisywał się zaskakująco dobrze. Na dynamikę nie można narzekać, bowiem auto chętnie przyspieszało w każdych warunkach i jedynie podjazdy pod strome wzniesienia wywoływały redukcję o 2-3 biegi i wkręcenie się jednostki na wysokie obroty. Pozytywnie zaskoczyło bardzo dobre wyciszenie, co w kompaktowych vanach nie jest oczywiste. Przy prędkościach do około 100 km/h we wnętrzu było cicho i dopiero wyższe prędkości generowały sporo szumów opływowych.

Bazowy model Trend ze skrzynią manualną kosztuje 99 876 złotych (brutto), natomiast za topową odmianę Active z automatem trzeba zapłacić 121 893 złote (brutto).

Podsumowanie

Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży
Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży do urozmaicenia oraz uatrakcyjnienia oferty kompaktowych vanów poprzez naprawdę udaną stylistykę i ciekawą ofertę. Na szczęście nie dzieje się to kosztem funkcjonalności. Dodatkowo pod maskę trafiły sensowne jednostki napędowe, a wersja elektryczna co prawda będzie w niedalekiej przyszłości, ale nie wyprze ona całkowicie napędów tradycyjnych. Ford

Ford Transit i Courneo Courier bazują na platformie Ford Global B i są produkowane w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Doskonale widać, że Ford dąży do urozmaicenia oraz uatrakcyjnienia oferty kompaktowych vanów poprzez naprawdę udaną stylistykę i ciekawą ofertę. Na szczęście nie dzieje się to kosztem funkcjonalności. Dodatkowo pod maskę trafiły sensowne jednostki napędowe, a wersja elektryczna co prawda będzie w niedalekiej przyszłości, ale nie wyprze ona całkowicie napędów tradycyjnych.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Ford Transit & Tourneo Courier. Pierwsze jazdy, dane techniczne, wyposażenie i ceny - Motofakty

Wróć na bartoszyce.naszemiasto.pl Nasze Miasto