Rozwijaj swój biznes w Bartoszycach

Materiał informacyjny Żabka
W całym kraju 2 miliony osób prowadzi działalność gospodarczą i to właśnie na nich opiera się polska przedsiębiorczość. Własna firma z jednej strony daje szansę samorealizacji, z drugiej jest drogą do tworzenia nowych miejsc pracy. Rozkwit drobnej przedsiębiorczości jest szansą na aktywizację mniejszych regionów i podnoszenie ich konkurencyjności. Partnerem wspierającym lokalny rozwój jest siec Żabka, która współpracuje z ponad 6700 franczyzobiorcami. Prowadzący sklepy z zielonym logo rozwijają biznesy w swojej okolicy, płacą lokalne podatki, oferując przy tym swoim klientom bogatą ofertę produktowo-usługową. Coraz więcej placówek sieci uruchamianych jest małych miejscowościach, nawet liczących mniej niż 20 tys. mieszkańców. To szansa na sprawdzoną działalność pod znanym szyldem oraz rozwój zawodowy w najbliższej okolicy.

Około 5000 zł, rekrutacja, szkolenie i ruszasz z biznesem

Przedsiębiorca przystępujący do sieci Żabka potrzebuje jedynie ok. 5 tys. zł wkładu własnego. Kwota ta przeznaczana jest m.in. na zakup produktów regionalnych wzbogacających ofertę sklepu danego franczyzobiorcy, kasy fiskalnej czy koncesję na sprzedaż alkoholu refundowaną po 3 miesiącach współpracy. Do rozpoczęcia biznesu z Żabką nie jest wymagane kierunkowe wykształcenie. Sieć ceni przedsiębiorcze podejście, zaangażowanie i pracowitość, ale funkcjonowania w branży i pod zielonym szyldem uczy od zera. Kandydaci na franczyzobiorców przechodzą indywidualne szkolenia wprowadzające w sklepie trenerskim, podczas których zdobywają niezbędną wiedzę na temat branży oraz prowadzenia placówki Żabka. Przyszły franczyzobiorca, przed przystąpieniem do sieci, musi pozytywnie przejść etap rekrutacji, w tym zdać egzamin kończący szkolenia oraz założyć działalność gospodarczą. Następnie przedsiębiorca może ruszać ze swoim sklepem. Lokal, w którym rozpoczyna działalność, jest wynajęty, wyposażony w sprzęt i meble, a także zatowarowany bezpośrednio przez sieć.

- Wcześniej pracowałem w korporacji paliwowej, większość życia zawodowego związany byłem z handlem, a także szkoleniami. Chciałem przejść jednak na swoje. Do Żabki przekonało mnie to, że to znana marka, a biznes z nią mogłem rozpocząć dużo w niego nie inwestując. Ponadto, nawet gdybym chciał, nie dysponowałem odpowiednim kapitałem, aby zacząć coś całkowicie od zera. Ważne było dla mnie też, że sieć niezwykle dużo daje od siebie, w tym szereg sprawdzonych rozwiązań - podkreśla Roland Troczek, franczyzobiorca prowadzący w Elblągu sklep Żabka od 3 lat. Od jakiegoś czasu jest także trenerem ds. szkoleń, dzielącym się wiedzą o sieci z kandydatami na franczyzobiorców.

Zyskujesz znacznie więcej

Wszyscy przedsiębiorcy działający pod szyldem Żabka mogą liczyć na szerokie wsparcie. Od początku tego roku zyskują przychód gwarantowany przez cały okres współpracy z siecią, który powinien w całości pokrywać stałe, estymowane comiesięczne koszty prowadzenia działalności. W 2021 roku aż 83 proc. franczyzobiorców osiągnęło miesięczny przychód w wysokości 18 tys. zł lub więcej. Franczyzobiorcy mają możliwość generowania dodatkowego przychodu poprzez intensyfikację sprzedaży, a także utrzymywanie wysokiej jakości obsługi sklepu i klientów. Po trzech latach współpracy otrzymują ponadto premię lojalnościową. Aktualny system rozliczeń bazuje zatem na trzech filarach: bezpieczeństwie, motywacji i partnerstwie.

Niemal każdy obszar działania sklepu jest zaopiekowany przez sieć. Franczyzobiorcy otrzymują wsparcie logistyczne z dostawami “pod drzwi” sklepów, techniczne i serwisowe, w przypadku wystąpienia usterek czy awarii sprzętu. Sieć oferuje im również szereg rozwiązań technologicznych, w tym aplikację Cyberstore - która umożliwia zdalne zarządzanie placówkami przy wyłącznym użyciu smartfona, w tym możliwość sprawdzenia stanu zatowarowania, terminu kolejnej dostawy czy poziomu sprzedaży. Do dyspozycji mają też innowacyjne rozwiązania, wprowadzane stopniowo do placówek, mające za zadanie ułatwić wypełnienie obowiązków przez franczyzobiorców i ich personel, jak również tworzyć przyjazne środowisko dla klientów.

Możesz otworzyć sklep “za rogiem” w swojej miejscowości

Sieć stara się odpowiadać na wyzwania różnych franczyzobiorców, mając także na uwadze lokalizację, w której prowadzą swoje placówki. Z myślą o przedsiębiorcach z niedużych miejscowości do 15 tys. mieszkańców, Żabka ruszyła z pilotażem specjalnego projektu “Auto na start”. Umożliwia on wynajęcie od sieci samochodu na 12 miesięcy na atrakcyjnych warunkach - koszty wynajmu, serwisu oraz 2 baki paliwa pokrywane są przez sieć. Prowadzący sklep wnosi tylko niewielką opłatę z tytułu leasingu samochodu. Dzięki inicjatywie jest w pełni mobilny, mogąc sprawnie dojeżdżać do prowadzonej przez siebie placówki.

Z kolei przedsiębiorcy obawiający się nieobsadzenia kadrowego czy zmagający się z wyzwaniem braku pracowników, mogą liczyć na ułatwienia także w tym zakresie. Sieć realizuje dwa programy – “Tu i Teraz”, w ramach którego, we współpracy z Agencjami Pracy, Żabka deleguje dodatkowe osoby do okresowego wsparcia poszczególnych placówek, które zgłaszają takie zapotrzebowanie m.in. w okresach okołoświątecznych. Natomiast przedsiębiorcy prowadzący sklepy Żabka, poszukując osób do pracy na stałe, korzystają z inicjatywy “Praca za rogiem”, której zadaniem jest znalezienie odpowiednich kandydatów z okolicy.

Franczyzobiorcy sklepów Żabka korzystają też z innych benefitów jak Karta Mikroflota ORLEN, prywatna opieka zdrowotna z LuxMed.

Ochrona Twojego biznesu

Życie pisze różne scenariusze, a porażki mniejsze czy większe spotykają przedsiębiorców w każdej branży. Myśląc o zwiększeniu bezpieczeństwa franczyzobiorców, od ubiegłego roku działa w sieci specjalne ubezpieczenie “Polisa na biznes”. Jest ono skierowane do współpracujących z nią przedsiębiorców, mając zapewnić im ochronę finansową w przypadku wystąpienia ujemnego salda w chwili zakończenia działalności pod szyldem Żabka. W takim przypadku powstałe zobowiązania pokryłby ubezpieczyciel tj. TUW PZUW. Z Polisy o preferencyjnych warunkach, współfinansowanej przez sieć, mogą korzystać wszyscy franczyzobiorcy niezależnie od długości współpracy z Żabką.

- Biznesu z Żabką można się nauczyć dzięki szkoleniom początkowym. Na pewno jest to zajęcie dla osób, które lubią codzienne wyzwania, a także kontakt z drugim człowiekiem - klientem czy pracownikiem. Bycie franczyzobiorcą charakteryzuje bowiem brak monotonni. Przy tym daje ono możliwość ciągłego rozwoju, satysfakcji z własnej działalności, a także możliwość prowadzenia biznesu niedaleko domu – zaznacza Roland Troczek

Przy dużym wsparciu i zabezpieczeniu możesz poprowadzić swój sklep w Bartoszycach. Po szczegóły wejdź na: www.zabka.pl/franczyza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na bartoszyce.naszemiasto.pl Nasze Miasto